A Monarchia léghajó, repülőgép-, repülőgép motor gyárai az általuk gyártott típusok rövidítéseinek sorrendjében:
Av - Österreich-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik, Wien-Heilingenstadt és Wien-Essling. 1914-ben kezdte a repülőgép gyártást.
Fd - Flugzeugfabrik des K. u. k. Fliegerarsenals, Fischamend. 1913-tól gyártott repülőgépet.
Lo - Jacob Lohner & Co., Floridsdorf. 1821-ben jött létre. Hosszú és bonyolult átalakuláson ment keresztül a cég: 1851-ben L. Laurenzi & Comp. majd Laurenzi & Lohner 1868-tól Jacob Lohner & Comp néven kocsi, karosszéria és vagongyár. 1873-ban költözik Wiener-Donauregulierungból Floridsdorfba. 1918 januárjától Lohnerwerke GmbH Wien. 1909-től kezdték a repülőgép gyártást.
Ll - Lloyd Repülőgép- és Motorgyár, Budapest, Aszód. Elődje az Aszódi Magyar Királyi Javító Intézet 1911-től önálló gépkocsi gyártást tervezett megvalósítani. 1913-tól Magyar Lloyd Autómobil- és Motorgyár Rt.a neve. 1914-től kezdik a repülő gyártást. A technikai igazgató Melczer Tibor. Első munkájuk német DFW B I gépek összeszerelése volt.
Mag - Magyar Általános Gépgyár, Budapest. 1891-ben Podvinecz Dániel és Heisler Vilmos a VI. ker Botond utcában malomberndezési és gépgyárat alapított. 1901-ben költöztek ki a Külső Váczi útra Budapest Malomépítészet és Gépgyár Podvinecz és Heisler néven. 1904-től indult a személyautók gyártása (Phoenix). 1911-ben Budapesti Malom-, Gép-, és Autómobilgyár Rt. néven részvénytársasággá alakult, amit 1912-ben Magyar Általános Gépgyár Rt.(MÁG) névre változtattak. 1914-től Austro-Daimler majd 1915-től Fokker motorokat gyártottak. 1917-ben az egész gyár a Mátyásföldi reptér mellé költözött és itt már repülőgépeket is gyártott.
Oef - Österreichische Fugzeugfabrik AG (ÖFFAG), Wiener-Neustadt. 1915-ben alapította Karl Freiherr von Skoda a Creditanstalt bank segítségével. Páncélautó és busz karosszériát is gyártott. A repülő gyártás 1915 meg is indult.
Ph - Phönix Flugzeugwerke, Wiener-Neustadt. Österreichische Albatros GmbH néven alapították Wien-Stadlauban. 1914-től gyártott repülőt.
Th - Thöne & Fiala, Wien-Alsergrund. 1916-tól kezdett repülőket építeni.
U - (UFAG) Magyar Repülőgépgyár Rt, Budapest, Albertfalva. Első Magyar Léghajó- és Repülőgépgyár Rt. (Budapest Váci út (mai) Hungária Krt sarok) néven 1912-ben alapította a Ganz-Danubius, Weiss Manfred és a Hitelbank. A gyár először Lohner "nyíl" típusú kétfedeles gépeket gyártott.Később BIII-as és BIV-es gépeket. A gépeket közeli reptér hiányában Rákosmezőn szerelték össze és repülték be. 1914-től UFAG, ekkortól kezdenek Hansa-Brandenburg típusokat (C-I) gyártani az új telephelyen Albertfalván.
Wkf - Wiener Karosserie- und Flugzeugfabrik, Wien-Faworiten. 1915-ben kezdték a repülőgépek gyártását.
August Ungethüm, Wien V Obere Amtshausgasse 23-29 és Siebenbrunnengasse 65-69. 1917-es hírdetésében Lőszerrakasz, légcsavar és repülőgép alkatrész is szerepel.
Austro-Daimler, Wiener-Neustadt. 1899-ben alapították Österreichische Daimler Motoren Commanditgesellschaft Bierenz Fischer & Co néven Wiener-Neustadtban. 1905-ben gyártják az első páncélautót. 1906-ban Östereichische Daimler-Motoren Gesellschaft néven, a vezetőség: Eduard Fischer, Wilhelm Strauss és Ferdinand Porsche. 1907-től kezdenek repülőgép motorokat gyártani. 1910-től Östereichische Daimler-Motoren AG. néven részvénytársasággá alakul. Részei: Austro-Daimler, Aero-Daimler, Elektro-Daimler. 1911-től a cég logója:
1912-ben Mörzerzugwagen M12 néven tüzérségi vontatót építenek. 1915-16-ban tábori vasutakat és mozdonyokat építenek a hadsereg számára. 1917-ben Goliath (Artilleriezugwagen M17) néven 80 LE-s tüzérségi vontató gyártásába kezdenek.
BKE - Österreichische Maschinenbau A.G. Körting, Wien, XX/2, Dresdner strasse 68-70. 1871-ben Berthold és Ernst Körting alapította Hannoverben Gebrüder Körting néven. 1876-ban jött létre Bécsben a B&E Körting cég. Budapest képviselete a VIII. Kisfaludy utcza 11 alatt működött. 1911-ben elkészítették a Körting-Lenkballon "K1"-es léghajót. 1912-es katalógusukban repülőgép motor is szerepelt.
1908-ban Aradon a Pécskai úton épült fel a Magyar Autómobil Rt. Westinghouse Rendszer nevű cég ami autók, teherautók gyártására és javítására rendezkedett be. Az autógyártás 1909-ben indult. Ettől kezdve a gyár neve Magyar Autómobil Részvény Társaság Rt. Arad (MARTA). 1912-től az Austro-Daimler tulajdonába került. A világháborúban 220 lóerős Benz repülőmotorokat gyártott az aszódi Lloyd Repülő- és Motorgyár és az albertfalvai Magyar Repülőgépgyár Rt. (UFAG) részére. Brandenburg típusú repülőket is gyártott. (A képért köszönet Négyesi Pálnak):